Notícies / Els canongins celebren l'acte commemoratiu de la Diada

12/09/2017
Els canongins celebren l'acte commemoratiu de la Diada

Com cada any, l’Ajuntament de la Canonja, amb la participació de les entitats i partits polítics del poble i dels canongins i canongines, va commemorar la Diada Nacional de Catalunya amb un acte institucional i l’ofrena floral a l’escultura homenatge a l’Onze de Setembre, al pati del Castell de Masricart, un pati que enguany lluïa un nou element que proporcionarà ombra durant els actes que se celebrin a l’estiu.

En el seu parlament, l’alcalde, Roc Muñoz, va llegir un article del periodista Juan Cruz sota el títol “Por amor a Catalunya”, on l’autor feia una reflexió de com s’ha arribat a la situació actual en la relació entre Catalunya i Espanya, apuntant que potser “caldria donar un pas enrere per amor a Catalunya i a Espanya”.

Les entitats del poble van lliurar les seves ofrenes a l’escultura a L’Onze de Setembre i van dirigir unes paraules al públic.

També es va comptar amb la col·laboració de l’Aula de Música Tradicional i Popular “El Tecler” que van interpretar tres peces musicals: “Els dimonis de Massafalssar”, “L’Albertina” d’Albert Cuevas, amb l’arrenjament de Perepau Jiménez i per últim l’himne nacional de Catalunya “Els Segadors”, que va tancar l’acte.